Mosiądz jest bardzo wdzięcznym materiałem do wykorzystania. Poza łatwą podatnością na obróbkę oraz odpornością na korozję, mosiądz cechuje wiele pożądanych właściwości. Przede wszystkim charakteryzuje go bardzo dobre przewodnictwo cieplne i elektryczne.

Rozwój technologii i zmieniające się w mgnieniu oka rozwiązania techniczne sprawiają, że na obecnym poziomie producenci branży motoryzacyjnej wytwarzają chłodnice z miedzi i mosiądzu, które pod względem parametrów i kosztów dają dużą przewagę nad tradycyjnymi chłodnicami aluminiowymi.

Technologia ta jest coraz częściej wybierana zwłaszcza w samochodach, które powinny być niezawodne w ekstremalnych warunkach np. w samochodach ciężarowych. Przy produkcji nowoczesnych chłodnic używa się między innymi taśm i blach mosiężnych, a także rur płaskoowalnych.

Blacha mosiężna oczywiście wykazuje wszystkie najważniejsze właściwości mosiądzu – jest odporna na nieustanne oddziaływanie słońca, deszczu czy wysokich temperatur, a także nie pokrywa się zbyt szybko rdzą. Co ciekawe w motoryzacji oprócz chłodnic blachę mosiężną wykorzystuje się również do produkcji silników, czy innych drobnych elementów.

W przemyśle motoryzacyjnym stosuje się najpopularniejszy mosiądz dwuskładnikowy podatny do obróbki plastycznej, spawania i lutowania oraz do polerowania (mosiądz ISO: CuZn37, EN: CW508L, DIN: CuZn37, wnr: 2.0321, PN: M63).