Jak i z czego zbudowana jest z reguły karoseria? Wierzchnia część naszych samochodów powstaje zazwyczaj z blach stalowych, które są odpowiednio modelowane przez prasę hydrauliczną. Mniej popularnym surowcem, ale jednak czasem wybieranym przez producentów, jest stop aluminium i sztucznych tworzyw, choć powszechnie się uważa, że to rozwiązanie nie zapewnia tak wysokiej wytrzymałości i długowieczności jak stal.

W procesie produkcji auta odpowiednio uformowaną blachę przymocowuje się do nadwozia na trzy sposoby. Najczęściej dzieje się to dzięki spawaniu bądź zgrzewaniu, natomiast niektóre firmy oferują łączenie za pomocą gwintów. Część marek oferuje coś specjalnego dla prawdziwych motoryzacyjnych koneserów – ręczną produkcję karoserii. Takie rozwiązanie wymaga doskonałego fachu w rękach rzemieślników i zajmuje dużo więcej czasu, niż produkcja zautomatyzowana.

Marka Maserati postanowiła w ubiegłym roku zadziałać wbrew obowiązującym standardom w myśl zasady: to co wyjątkowe nigdy nie podąża za modą. Rozwiązanie, które można określić odważnym, to karoseria nowego modelu Maserati Grecale SUV. Drzwi, pokrywę silnika i klapę bagażnika wykonano z aluminium. Wyroby potrzebne do złożenia samochodu powstały ze stopu 5182. Wybór aluminium można tłumaczyć tym, że jest ono materiałem znanym z lekkości i właściwości pochłaniania energii. Często surowiec ten sprzyja tworzeniu lżejszych, bezpieczniejszych, bardziej wydajnych pod względem zużycia paliwa pojazdów elektrycznych o większym zasięgu.

Dla chcących sprawdzić tę rewolucję designerską, ważna informacja: dostępnych jest zaledwie 1000 sztuk tych samochodów.