Historia powstania Płockiej była dość kręta. Najpierw planowano budowę stacji Wolska u zbiegu ulicy Wolskiej z Młynarską i Płocka na rogu Płockiej i Górczewskiej. Na takie rozwiązanie nie zgodziły się Tramwaje Warszawskie, które nie chciały dopuścić do zamknięcia zajezdni tramwajowej „Wola”. Finalnie zdecydowano się na tym odcinku wybudować tylko jedną stację pod skrzyżowaniem Płockiej z Wolską. Później zmieniono nazwę projektowanej stacji z Wolska na Płocka.

Na stacji Płocka ściany są obłożone miedzianymi panelami w różnych odcieniach. Te odcienie to efekt wykorzystania miedzi z domieszką różnych metali. Siatka miedziana posłużyła budowniczym jako okładzina do słupów oraz pomiędzy panelami oświetleniowymi w suficie peronu. Na antresoli wykorzystano panele miedziane. Materiał miedziany został odpowiednio zabezpieczony przed utlenianiem i procesem patynowania. Przed wpływem czynników zewnętrznych chroni je warstwa wosku.

Metall-Expres dostarczył materiały do wykończenia stacji Płocka, w tym: blachę miedzianą CuDHP R240, blachę miedzianą CuDHP R240, taśmę mosiężną CuZn37 R350 oraz taśmę miedzianą CuDHP R240.

Stacja została oddana do użytku 4 kwietnia 2020. Wystrojem nawiązuje do przemysłowej przeszłości dzielnicy – w pobliżu znajdują się dawne Zakłady Radiowe im. Kasprzaka. Dlatego motywem przewodnim są tu elektronika w skali marko i geometria układów scalonych czy oporników, czego odzwierciedleniem mają być właśnie miedziane płyty oraz znajdujące się na stropie panele szklane z naniesionymi układami graficznymi, które swoim wyglądem  nawiązują do schematu układu scalonego.